Paryż w 1,5 dnia, czy to możliwe?

Po 10 latach wróciłam do Paryża, który wspominałam dobrze ale nigdy nie polecałam, ani nie pokochałam tego miejsca od pierwszego wejrzenia. Wróciłam tam za namową męża, który nigdy nie był i jestem mu bardzo, ale to bardzo wdzięczna. Zakochałam się w tym mieście i w końcu zrozumiałam te wszystkie zachwyty nad stolicą Francji.

W samym Paryżu spędziliśmy w sumie 1,5 dnia, ponieważ jeden dzień poświęciliśmy na Disneyland, o którym przeczytacie niedługo. Jest to jedno z najdroższych miast świata, dlatego poniżej znajdziecie wskazówki jak zorganizować taki wyjazd w rozsądnym budżecie, a także jak "zaliczyć"  najbardziej znane atrakcje, które oferuje nam Paryż.

1. LOTY I DOJAZD Z LOTNISKA/ NA LOTNISKO

Na początek znajdźcie loty, ja po raz pierwszy zdecydowałam się na WIZZAIR (wylot z Poznania) i bardzo pozytywnie się zaskoczyłam węgierskimi liniami lotniczymi. Przy WIZZAIR bardzo polecam WIZZAIR DISCOUNT CLUB, jeżeli kupujecie dwa bilety to duże prawdopodobieństwo że zwróci Wam się zakup członkostwa przy zakupie biletów. Lądowanie jest na lotnisku BVA, czyli Paryż Beauvais, oddalonym od Paryża o ok. 100 km.
Opcje dojazdu do centrum:
- autobus (ceny od 16 euro) i dowozi Was do Portu Maillot, a stamtąd macie już metro (ceny od 1,90 euro za przejazd),
- firmy, które oferują dojazdy z lotniska do Portu Maillot lub pod wskazany adres. Właśnie ten sposób Wam polecam, ponieważ sama z niego skorzystałam. Korzystałam ze usług DOJAZD DO PARYŻA. Profesjonalnie, dopasowują odbiór pod lot i można od razu zamówić transport powrotny. Ceny są również atrakcyjne - 13 euro do Portu Maillot, a 20 euro pod wskazany adres w Paryżu.  My wybraliśmy tę drugą opcję.
- BlaBlaCar - również polecany, jeżeli ktoś korzysta może próbować.

2. NOCLEG

Wiemy już czym dojeżdżamy pod wskazany adres, a więc teraz gdzie ten adres znaleźć? Ceny w Paryżu są powalające, więc trudno trafić na fajny nocleg w dobrej cenie w niezłej lokalizacji. Przeszukiwałam Booking, ale jeżeli coś mi odpowiadało cenowo to dzielnica była nieciekawa. Po przeszukaniu grup, Internetu i poleceń wpadłam na stronę Magdy. Magda prowadzi stronę Pokoje w Paryżu i wynajmuje pokoje w Colombes pod Paryżem. Na początku obawiałam się, że nie jest to centrum miasta, ale pierwszy wieczór rozwiał moje wątpliwości. Nocleg jest oddalony od stacji podmiejskich pociągów o ok 5 minut spacerem, a sam pociąg przyjeżdża co 8-10 minut i czas dojazdu na St. Lazar wynosi 14 minut. Z St. Lazar mamy już szeroki wybór metra, RER a i Galerię Lafayette za rogiem. Ogromną zaletą pokoju jest przesympatyczna Magda, która doradzi i pomoże w zwiedzaniu Paryża.

Koszt - 20 euro/os/noc

3. KOMUNIKACJA MIEJSKA

Paryż to chyba najbardziej rozbudowana komunikacja miejska z jaką miałam styczność. Wszystko jest jednak bardzo dobrze opisane i oznaczone, nie powinno być problemu ze znalezieniem odpowiedniej trasy.
Na 1,5 dnia w Paryżu i 1 dzień w Disneylandzie wyrobiliśmy kartę NAVIGO na tydzień. Karty te są ważne od poniedziałku 00:00 do niedzieli 23:59 i kosztują 22 euro + 5 euro za kartę. Warto mieć przy sobie kserokopię zdjęcia (np. z dowodu), ponieważ karta jest ważna z przyklejonym zdjęciem.
Wykupiliśmy ją głownie ze względu na dojazd do Disneylandu, który znajduje się w 5 strefie Paryża i normalnie byśmy zapłacili 15 euro za dojazd z centrum i z powrotem. Jeżeli więc planujecie trasy w dalsze strefy Paryża, to polecam takie rozwiązanie, jeżeli chcecie zwiedzać głównie centrum to warto spacerować i wykupić 10 biletów (komplet 14,50 euro, bilet jednorazowy 1,9 euro).

4. CO ZOBACZYĆ

No i tutaj już jest inwencja twórcza osoby zwiedzającej, bo zależy kto co lubi. Poniżej atrakcje, które polecam:

1. WIEŻA EIFFLA z TROCADERO/ RUE DE L'UNIVERSITE

Jest to fascynujący symbol stolicy Francji, robi wrażenie z każdej strony za dnia i w nocy. Jeżeli macie tylko 1,5 dnia to nie ma konieczności wjazdu lub wejścia na samą wieżę. Obowiązkowo należy iść na plac Trocadero (stacja metra o tej samej nazwie) i stamtąd zobaczyć Paryż z wieżą w centralnym punkcie. Drugim znanym miejscem i bardzo przypominającym nowojorskie Dumbo jest ulica Rue de l'Universite. Idąc z Trocadero, przechodzicie mostem na drugą stronę rzeki i kierujecie się w lewo patrząc na wieżę Eiffla. Charakterystyczne kamienice, a między nimi monumentalna słynna konstrukcja stalowa.

Jeżeli jednak zdecydujecie się wejść na wieżę, polecam kupić bilet na miejscu na schody (kolejka wtedy jest o wiele mniejsza), bilet kosztuje ok 10-11 euro. Wchodzicie na pierwszą platformę widokową, dalej możecie wjechać windą na wyższe partie wieży.

2. GALERIA LAFAYETTE - PUNKT WIDOKOWY

Dla fanów drogich marek galeria okaże się spełnieniem marzeń, my jednak udaliśmy się do niej w celu wjazdu na 7 piętro i ujrzenia Paryża w całej swojej okazałości i to zupełnie za darmo.
Zatrzymajcie się też na chwilę, by podziwiać piękną kopułę w formie witrażu. Utworzono tam specjalny balkon do robienia zdjęć, ale o godzinie 11.00 były już niezłe kolejki, więc nie czekaliśmy. Podejrzewam, że z samego rana macie szansę wejść tam bez zbędnego czekania.

3. WZGÓRZE MONTMARTRE Z SACRE-COEUR

Kolejny darmowy punkt widokowy w Paryżu z przepiękną katedrą Sacre-Coeur na szczycie. Udając się na wzgórze warto przejść się Boulevard de Clichy, gdzie znajdziecie słynne Moulin Rouge oraz Plac Pigalle. Bulwar ten jest również słynny z niezliczonej ilości sklepów erotycznych i klubów nocnych. Dochodząc na wzgórze Montmartre, macie dwie możliwości dostania się na nie: pieszo schodami lub kolejką (kolejka jest w cenie biletu NAVIGO). Warto poświęcić trochę czasu i pospacerować po Monmartre, piękne wąskie uliczki, klimatyczne kawiarnie i plac, gdzie wystawiają się uliczni artyści. Jeżeli jednak zapragniecie irlandzkiego piwa, nie ma sprawy irlandzka knajpa znajduje się rzut beretem od katedry!

4. DZIELNICA ŁACIŃSKA Z KATEDRĄ NOTRE-DAME

Dla mnie zdecydowanie dzielnica numer 1. Musicie koniecznie się zgubić w tych uliczkach i nie patrzeć na upływający czas. Zwiedzanie łacińskiej strony Paryża warto zacząć od przystanku przy Katedrze Notre-Dame. Spodziewajcie się tłumu ludzi, jak przy każdej popularnej atrakcji europejskich miast. Następnie przejdźcie mostem Pont des coeurs i zgubcie się. Od razu za mostem znajdziecie przepiękną księgarnię wraz z kawiarnią Shakespeare & Company.

5. MOST ALEKSANDRA III

Uznawany za jeden z najpiękniejszych mostów na świecie, nie wyobrażam sobie aby nie przejść tym mostem będąc w Paryżu. Śmiało możecie do niego dojść pieszo z Trocadero wzdłuż Sekwany. Most ten został zbudowany na uczczenie przymierza francusko - rosyjskiego. Z ciekawostek to właśnie na tym moście Adele nakręciła teledysk do utworu Someone like you.

6. ŁUK TRIUMFALNY + POLA ELIZEJSKIE

Kolejny symbol stolicy Francji i ulica, która kiedyś była wizytówką Francji. Dzisiaj niestety wiele sklepów ma zniszczone wystawy, pobite szyby lub zabudowane witryny deskami. To właśnie tam odbywają się cotygodniowe strajki żółtych kamizelek. Odbywają się one tylko w weekendy, w tygodniu nic się nie dzieje.

7. LUWR

Chyba najsłynniejsze muzeum świata, a jeżeli nie macie ukończonych 26 lat to koniecznie idźcie, ponieważ studenci mają wstęp do wszystkich muzeum za darmo. Jeżeli jednak jesteście w pierwszą sobotę miesiąca, to masz to szczęście że do Luwru wejdziesz za darmo. Normalny bilet kosztuje 17 euro. Wewnątrz zobaczycie najsłynniejsze obrazy na świecie, w tym Mona Lisę. Do muzeum dotrzecie spacerem z Mostu Aleksandra III.

Powyżej opisałam plan, który wykonałam w ciągu 1,5 dnia w Paryżu, kolejny wpis będzie poświęcony co zjeść w Paryżu oraz o 1 dniu w Disneylandzie.

Dajcie znać za co Wy lubicie Paryż albo co byście bardzo chcieli zobaczyć w Paryżu.