Miłość od pierwszego wejrzenia, Bieszczady wrócę do Was!

Zabieram Was dzisiaj w romantyczną podróż w Bieszczady. Była to krótka przygoda, ale zaowocowała miłością i już szukam okazji by móc tam wrócić.

Za co kocham Bieszczady? Za dzikość, która mimo co raz większej ilości turystów, nie uciekła z tej części Polski. Wielokrotnie, gdy poruszaliśmy się autem mijaliśmy 1-2 auto, co było cudowne. Wybrałam termin długiego weekendu majowego, co oczywiście odbyło się dużą ilością turystów z całej Polski, jednak w ogóle nie dało się tego odczuć. Poza rezerwacją noclegu...

NOCLEG

Na Bieszczady zdecydowaliśmy się w lutym. Od razu przystąpiłam do szukania noclegów i zderzyłam się z majówkową rzeczywistością - "przykro mi, ale nie mamy już miejsc". Po intensywnym przeglądaniu ofert, telefonów, mailów w końcu dostaliśmy odpowiedź pozytywną.
Tym samym trafiliśmy do miejsca "Willa Stasia" w Ustrzykach Dolnych.

Miejsce bardzo klimatyczne, drewniane chaty w klimacie iście góralskim. Wokół duży ogród z miejscem do gry w siatkówkę, czy rozpaleniem ogniska.

Cena - 200zł/ pokój ze śniadaniem.

Minus - bez auta ani rusz, jeżeli chcecie pojechać w wyższe partie gór ok. 1 h drogi.

CO ZOBACZYĆ... w 3 dni.

POŁONINA CARYŃSKA (1297 m n.p.m.)

Iść w góry obowiązkowo. Jadąc tam, chciałam odpocząć i oczyścić głowę, więc nie nastawiałam się na bardzo aktywne 3 dni. Z wszystkich dobrodziejstw, które oferują Bieszczady, wybrałam z Patrykiem - Połoninę Caryńską. Wyruszyliśmy z Przełęczy Wyżniańskiej, gdzie można zostawić auto. Trasa na Połoninę trwa ok. 1,5 h. Mieliśmy szczęście do pogody i dookoła nas rozprzestrzeniały się przecudowne widoki. Zostawiam Was ze zdjęciami, ponieważ żadne słowa tego nie opiszą.

Bilet do Bieszczadzkiego Parku Narodowego - 6 zł

BIESZCZADZKA KOLEJKA LEŚNA - MAJDAN

Kolejka prowadząca między lasami w Bieszczadach. W porze majowej możesz oglądać przeróżne odcienie zieleni, które funduje nam bieszczadzka roślinność. Kolejka odjeżdża w dwóch kierunkach: Balnica i Przysłup. Czas trwania jazdy do Balnicy ok. 45 minut, 30 minut postoju na stacji i powrót.
W samej stacji znajdują się stoiska z lokalnymi przysmakami i przetworami.

Pamiętajcie, żeby zawsze sprawdzić rozkład jazdy na stronie kolejki. W okresie długich weekendów przejazdów jest więcej, więc warto do nich bezpośrednio zadzwonić.

Cena biletu - 20 zł.

ZAPORA W SOLINIE

Podobno w sezonie jest tutaj tylu ludzi co na molo w Sopocie. Dlatego czasami niepewna pogoda ma swoje plusy, ponieważ podczas zwiedzania była garstka ludzi. Zapora ta skojarzyła mi się z zaporą Hoovera w USA. Tylko tam było tak upalnie, a tutaj mrocznie i ta mgła nachodząca na góry. Zdecydowanie lepszy klimat.

BROWAR URSA MAIOR

Lokalny browar, szczególne miejsce dla miłośników piwa. Wewnątrz znajduje się knajpa, gdzie możecie od razu spróbować i się rozsiąść. Dla zmotoryzowanych jednak jest sklepik z piwami oraz gadżetami.

Ceny piw - od 12 zł.

JEDZENIE

To ci misie lubią najbardziej!

Karczma w Młynie - Ustrzyki Dolne
Zupa Kisełycia, zupa na bazie kwasu z kapusty kiszonej z ziemniakami i okrasą, 9,50 zł. POLECAM!
Klepak Młynarzowej, kopytka na bazie płatków owsianych z białym serem, skwarkami i cebulą, 19,00 zł. Warto spróbować, ale bardzo sycące.

Chata Wędrowca - Wetlina
Naleśnik z jagodami, najsłynniejszy naleśnik w Bieszczadach, produkt regionalny! Cena 28 zł, gigant 43 zł. Nie jest to klasyczny naleśnik jakie znamy, jest to coś w połączeniu racucha, naleśnika i gofra. Najlepszy jaki jadłam.

Hucoliowa - Ustrzyki Dolne
Czaperuki z serem - 10,90 zł

Paweł nie całkiem święty - Smerek
To nic, że nie całkiem święty, ponieważ na talerzu same cuda.
Gołąbki Bojkowskie - 21 zł
Kaszanka zasmażana - 19 zł (tak delikatnej nigdy nie jadłam)

Proziaki
Ichniejsze bułki z masłem czosnkowym lub powidłami, cena 2 zł + 0,50 zł za dodatek

Knysze
Ichniejsze pierogi z kapustą i ziemniakami na bazie ciasta drożdżowego, cena 5 zł